16 March 2012

I never say NO to a DOCTOR!


 Assalamualaikum

 
Doctors make people healthier. When people get sick, doctors figure out why. They examine people, listen to them describe their health problems, and do tests to see what is wrong. They give people medicine and other kinds of treatment. They also give advice about diet, exercise, and sleep. 
Amacam? kagum? jujur aku memang salute kat 2 occupation kat dunia ni. first Doctor and second Engineer. tahu kenapa? sebab aku rasa 2 kerjaya ni susah nak dapat, senang kata susah nak belajar lah, doctor more to science biology and engineer more to physic and math. nak jadi engineer memang aku fail lah, math hancur..huhu. nak jadi doktor lak tak cukup bijak..huhu..sedih T_T. cita-cita awal aku dulu sebenarnya nak jadi doctor. betul ni! dari pra sekolah lagi kot aku cakap dah besar nanti nak jadi doctor.

tapi...

bila aku masuk matrik dan belajar subject2 tough baru aku tau tak senang sebenarnya nak capai tahap untuk apply bachelor of medicine, dan akhirnya aku end up jadi Biotechnologist-to be.  

kalau pergi hospital tengok doctor2 practical lalu lalang dengan stateskop tergantung kat leher diorang hormone cemburu terus membuak-buak..huu..jelous2!

 

walaupun jelous tahap gunung averest pun, hidup harus diteruskan..ceh! hehe, rezeki masing2 kan. aku telah ditakdirkan untuk ambil kos biotechnology dan aku terima seadanya, mungkin aku tak layak nak jadi doctor medic..."doktor pokok" jelah jadinya..hehe

Doctor-to be? nope! Biotechnologist- to be 


p/s: dah sibuk dengan Final year project, memang dah tak la kan nak update blog sangat & btw next week dah start minggu test..study time!


p/ss: ada doctor yang still bachelor tak? nk try boleh? he

0 146 pencinta hijau jua:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...