11 August 2011

Aku cuma nak kongsi je walaupun mungkin korang dah lama tau...

Mungkin ramai dah lihat, sekadar berkongsi buat peringatan untuk semua.

Gambar yang diambil oleh seorang jurufoto yang telah melariskan jualan akhbar di Perancis pada hari ia disiarkan.

Di sinilah pasangan (isteri? suami?) kepada burung layang-layang ini terlantar antara hidup atau mati, kerana dilanggar oleh kereta ketika terbang rendah.





Di sinilah ia menghantarkan makanan kepada pasangannya itu, dan menemaninya dengan penuh setia dan kasih sayang..



Sekali lagi ia terbang dan datang membawakan makanan, namun ia sangat terkejut apabila mendapati pasangannya telah mati.. Ia cuba menggerak-gerakkan pasangannya itu, satu keadaan yang jarang dilihat bagi burung atau binatang sepertinya..



Menyedari pasangannya sudah tidak bergerak, dan tidak akan kembali lagi kepadanya, ia mengeluarkan bunyi seolah-olah sedang menangisi pemergian itu dengan hiba..



Dan akhirnya menerima hakikat bahawa pasangannya itu telah pergi meninggalkannya buat selama-lamanya....
Hidup menjadi sepi...



Begitulah kasih sayang yang Allah ciptakan antara sesama makhluk-Nya..Manusia bagaimana?

Pastinya burung yg ditinggalkan pasangan ... hidup menjadi sepi...kita manusia......???




p/s: aku touching okeh dengan kisah ni..lantaklah kalau korang nak cakap aku emo tak tentu pasal ke hape..yang aku tau aku tersentuh dengan mahluk ALLAH yang comel lagi innocent ini okeh..huhu..(T_T) sob..sob



**aku kecewa..argh! (tak ada kena mengena dengan entry )

10 146 pencinta hijau jua:

aku_wan said...

nak nanges boleh x? Sob.. sob.. sob..

greeny said...

boleh2 silakanlah nangis..jom berjemaah nangis nak x? huhu

Saiazuan said...

hurm.. yups.. ad trbaca aritu.. romeo nye burung!!! :D

MohamadNasiruddinBinAmir said...

:(

Zuewairy said...

jab.. ish3... sedih sgt.. manusia ada akal fikiran yg waras lagi la..

YOUsoF said...

Binatang pun tau erti kasih sayang.. Tapi manusia sekarang ada yang dah lebih kejam daripada binatang..... kan.

greeny said...

@Saiazuan
burung lagi romeo dari manusia..dok gitu? kan2..

greeny said...

@MohamadNasiruddinBinAmir

:( too

greeny said...

@Zuewairy
manusia memang ada fikiran yg waras..cuma kekadang tuh tak reti nak pakai je..haa~ kan?

greeny said...

@ YOUsoF
agreed with u yousof..contohnya kita dah dapat tengok dah lani..macam kes buang anak merata2 tuh..memang tak patut kan..binatang pun tau nak sayang anak depa..inikan manusia..ye dak? ish3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...