25 June 2011

Pepatah melayu versi..dot..dot


Message: Pepatah Melayu

Funny Myspace Comments

1. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kereta pun boleh undur, terlajak kapal terbang takde gear reverse, sori.

2. Bersatu kita teguh, bercerai kita kahwin lain.

3. Sudahlah jatuh ditimpa pula tangga lepas tu
tercium pulak tahi ayam.

4. Alang-alang mandi biar guna sabun & syampu.

5. Harimau mati meninggalkan belang, isteri mati meninggalkan gelang, suami mati meninggalkan hutang. (Itulah...lain kali jangan suruh suami beli gelang secara hutang)

6. Sebab mulut santan binasa sebab mulut juga... nasi pun habis.

7. Biar putih tulang jangan kuning gigi (gosok,
jangan tak gosok tau)

8. Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang
kecuali kalau ada beruk atas pokok tu

9. Malang tak berbau tapi kentut boleh berbau
walaupun tak berbunyi.

10. Biar mati bini jangan mati anak (boleh kahwin lagi ape)

11. Alang-alang menyeluk perkasam biar sampai kepangkal ketiak.

12. Biar korek hidung jangan korek tabung.


13. Berakit-rakit kehulu, berenang-renang ketepian lama-lama jadi letih.

14. Sayangkan anak tangan-tangankan sayangkan isteri kahwin lagi satu.

15. Kalau padi katakan padi, tidak aku ternanti-nanti, kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi.....boleh blah.......

16. Harapkan pagar, pagar pun tak boleh harap.

17. Tempat jatuh lagikan dikenang inikan pula
tempat kena saman.

18. Hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri, kalau macam tu lebih baik tak payah hujan.....

19. Biar lambat asalkan perlahan.

20. Kalau tiada rotan, pelempang ajelah..
Funny Myspace Comments

motif?--> aq tension sgt ni =(


eh..eh..aku suka lagu nih

8 146 pencinta hijau jua:

IkiN NikisA said...

lambat lah kau .. aku dah awal dah suka lagu tu ..

Anonymous said...

lgu ni just sweet an3

Anyyss Shuhaimi said...

haha..jangan DBP datang page ni dah...:)

GreenAppleKu.com said...

hai tuan blog yg manis, bolehlah tempah flash header untuk meng'awesome' kan header blog anda. Nice blog awak. hehe..

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ said...

hahahhaa
sengal2 jeee.
rosak bahasa melayu :P

greeny said...

nk buat camno, jiwa kacau..hehe

Shuk_ArChie said...

Shuk suka huahahaha lawak deh... kalau sudi buat byk2 lagi... hehehe XD

greeny said...

buat banyak2, nanti rosak pulak bahasa jiwa bangsa..howoee..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...