09 May 2011

First day practical di MARDI


Bismillahirrahmanirahim, assalamualaikum semua, agak lama dah tak update blog ni kan..malas la pulak rasanya..hehe..tak apa, lupakan hal tu. laa ni nak cerita hari ni first day praktikal kat MARDI, kluang, johor. ingatkan tempat ni research so kena la dengan kos aku ni ha, tapi rupa2 nya lebih kepada penternakan dan ladang. esok aku dah kena masuk ladang dah..ahh sudah! aku semangat bawa baju kurung ingat kena kerja kat lab, rupa2 nya kena bejemur di bawah mentari yang terik itu..aduuhai, terpaksalah beli sunblock n losyen..aku ni dahlah ireng, kena jemur makinlah ireng..huhu..masuk kerja 7 lbh abis pukul 5. dari rumah ke tempat mardi 2 agak2 sejam, so bayangkanlah pukul berapa aku kena bangun n kena gerak dari rumah..fuh! dugaaan!! cobaaan! 2 bulan, harap cepat berlalu=)


ni slah 1 view masa aq lawat ladang, snap pakai kamera cikai dalam kereta..nice rite?


aku dapat 2 superviser. dua-dua lelaki, seorang sudah berkahwin dan baru dapat baby,(senior kat upm kos hortikultur) sorang lagi kos yg sama juga tapi ada master di ukm dan bakal berkahwin bulan 6 ni, both of them so nice. first day dah dapat rasa duit superviser..hehe..bawa g ngeteh n lunch..save duit hari ni..hehe..thanx to both of them.

oh ya! aku akan lebih kepada ladang belimbing dan citrus, sebab supervisor aku yg dua orang ni pakar dalam buah-buah tuh..sebulan masuk ladang belimbing, sebulan masuk ladang citrus. itu jelah nak cerita hari ini.

*ngeteh=minum2/lepak2

ireng=gelap/kulit hitam akibat terbakar dek panas mentari



p/s: aku rasa start LI ni, kurang update kot
penat rasanya..huhu
kerja2..lalala~ ececeh=p

0 146 pencinta hijau jua:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...