24 February 2011

Aku, Nina dan air anggur...

Selapas cekal dan tawakal dalam menimbang filter papar yg ada yeast cell dgn menggunakan 4 weight balance, akhirnya aku dan nina berpuas hati dengan result yang diperoleh (mengong wei balance 2..yg cni kurang reading, yg sna telebih sudaa..dasar barang lama!)

Lalu kami pun berlalu untuk pergi ke surau yang terletak di banggunan asasi

Lepas 2 tu, kami pun dok chating2 r apa2 yg patut

Ditemani dengan hujan renyai2 dan petir dan kilat bersilih ganti (thriller ckit r)

Bila ujan2 camni, faham2 la kan..perut memang minta di isi beb..maka bercadang nak p foodcourt payung kuning tuh, tapi jauh la plak, malas dehh..

Nina pun berkata..

‘aku lapar gila ni, dahla tak makan lagi dari tgh hari tadi, tak dapat makan, minum pun jadi r’

Then, terdetik idea nak beli air dari mesin gedegang tuh..korang tau tak apa mesing gedegang tuh???

Alaaa yg ini la..nme commercial die memang r mesin beli air tu..tapi aku panggil mesin gedegang je, sebab bila air tu keluar kan bunyi gedegang!!! Kan..kan..kan

Kemudian, aku pula bersuara kau ni nak beli air tin cukup ke duit sen ni?’

‘aah la wei, nanti aku cek jab dalam beg wet..sekupang, dua kupang..alamak ada Sembilan kupang jela wei..mana cukup ni’

Aku mencelah lagi cuba ko cek dalam bek kuliah ko, kat dalam tuh mana tau ada terselit2 ke duit kecik, aku memang tak de r time ni’

‘eh..eh ada la, tapi ade seposen je..mana cukup’ hahahaha..gelak di sini

Tiba2…

‘eh ada duit 50sen 2 keping dlm kocek seluar jin aku lah..yeay boleh beli air’ balas nina dengan gembiranya…

Maka, kami pun bergerak untuk ke mesin gedegang tuh..

Masuk la duit..seposen, 20 sen..hinggalah rm1.30 untuk beli air anggur F&N

Tapi malamgnya, bila ditekan..tak keluar2 airnya..pelik betul ni.rosak ke hape ni??

‘wei jgn telan duit aq wei..pulang balik duit aq’ bentak nina pada mesin tersebut (macam la mesin tuh faham kan..hehe)

Bila tekan butang lain keluarlah balik duit nina..

Emm tak puas hati lagi ni selagi tak dapat air..dahaga la katakan..

Nina cuba lagi..tapi tak Berjaya lagi..lalu aku sarankan satu idea kepadanya..

‘nina, cuba kau masukkan duit lebih sikit, seposen ke 2osen ke’

Nina seluk kocek then ambil 10 sen dan masukkan sambil berkata ‘oohh nak upah ea..ok2 jab ea masukkan duit’

Pastu..aku pun tekan r butang air tu kan..then…

Gedegangg!!!....

Aku dan nina memang gelak tak berhenti ar..aku kot lebih gelak..haha..memang sengal..betul kot mesin ni nak upah..tulis harga RM1.30 tapi kena bayar RM1.40…hahaha~~~~

Sambung ketawa lagi 5 minit…

***************

Seiring kami menuju ke kelas sambil berpandangan dan senyum antara satu sama lain meingatkan kisah yang berlaku sebentar tadi..aku dan nian aberkongsi air dari mesin gedegang tadi..

Gara2 nak jugak air anggur F& N, peristiwa gelak ketawa dah berlaku..

Dan kami sepakat..perkara ini harus dikongsi dengan orang ramai..hehe

Sekian…

Tu je nak cerita..aku, nina dan air anggur…


p/s: malam ni berniaga burger lagi, plan perniagaan dah dapat n nk kena adjust lagi sebelum hantar..

pening pale akibat terkena hujan..emmm..need a long rest..weekend..i’m coming

0 146 pencinta hijau jua:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...